onsdag den 16. oktober 2013

Lev dig selv lykkeligere

Hej smukke du - vil komme med et lidt dybere emne på bloggen idag.
Jeg vil uddybe min egen opfattelse & tilgang til lykken i os mennesker.

Vi alle drømmer om at føle den evige lykke, men det er langt fra alle som opnår det & hvordan bliver man lykkelig??
Jeg købte denne bog, da jeg var omkring 17 år vil jeg tro. Jeg har altid interesseret mig for det spirituelle & hvad den positive tilgang til ting har af virkning på os, i hverdagen.

Det er langt fra noget jeg har fået med hjemmefra. Da min familie er af en anden tid & selv er vokset op med opfattelsen at "overleve" mens vi idag & fordi vi har mulighed for at dyrke det, også kan gå op i at "leve" - udtrykket kommer fra ordene. Jeg lever! jeg overlever, ikke kun.

Jeg føler idag, at jeg selv har fundet en ro over mig,  som jeg ikke havde før jeg trænede. Før har jeg kæmpet med at få tingene til at hænge sammen i hverdagen & gik ofte helt psykisk ned i en periode, som var præget af frustration, vrede & angst. Simpelthen fordi jeg ikke kunne gabe over livets mange udfordringer.

En af de følger jeg havde, som påvirkende mig mest dengang var, at jeg var hypokonder. 
De tætteste af mine venner vidste godt jeg havde det, men jeg benægtede det altid selv, fordi det var flovt. 
Jeg troede konstant jeg skulle dø, hvis det ikke var pga. sygdom så kunne det være meteoren der ville ramme jorden inden for den næste måned, som trak mig psykisk ned.
Det var en rigtig hård tid! Jeg ødelagde fuldstændig mig selv, & min familie blev selvfølgelig også meget påvirket af det! 
Jeg fik ikke sovet eller slappede af ordenligt & gik derfor i konstant underskud af søvn (hvilket heller ikke hjælper på sagen). Samtidig med at jeg satte begrænsninger for mig selv, af ren frygt. - Jeg kan ikke huske hvad grunden var, men jeg kom aldrig til psykolog med det. Selvom det nok ville havde været det mest hensigtsmæssige for mig på det tidspunkt. Men måtte klare mig igennem mine tanker & følelser på egen hånd. 
Det var her jeg begyndte at føle jeg kunne finde ro i mig selv i dybere klassiske musikstykker & bøger om positiv psykologi. 
Det hjalp mig i en årrække med at holde min angst på et mere menneskeligt niveau, som var til at leve med - & det var jeg egentlig tilfreds med, for jeg troede ikke på at denne følelse nogensinde ville forsvinde fra mig helt. Så hvis jeg havde mulighed for at halvere mine anfald til det halve, så var jeg glad! 

- Jeg levede i flere år med mine små hypokonder tilfælde ind imellem, indtil en dag jeg besluttede mig for at ville gøre noget for min krop. Jeg havde hørt så mange positive ting omkring træning & dyrkning af kroppen. Havde trænet før, men altid udelukkende kun af overalfdiske grunde. Denne gang blev jeg motiveret til at dyrke min krop med den samme form for træning - men af helt andre årsager!!
Jeg begyndte at interesserer mig meget for emnet & har læst en masse andre inspirerende træning & sundheds blogge. 

Det var her det hele kikstartede mig igang med min nye livsstil.
hvis jeg begyndte at tænke træningen som en slags terapi & frirum i hverdagen. Så var tilgangen til det meget nemmere., end hvis dit mål udelukkende er at opnå den perfekte krop. 
Jeg begyndte at træne så ofte jeg kunne, både kredsløbs træning & styrke træning. 
Ønskede stadig brændende at få en top lækker krop! & det gør jeg skam stadig, uden tvivl.
- Men jeg er begyndt at tænke i anderledes baner, for at holde motivationen.

- Jeg gør det her for at være god ved min krop.
- Hver gang jeg træner eller spiser sundt, giver jeg min krop en gave
-  Jeg bliver spæk fyldt med overskud resten af dagen, når jeg har fået trænet.
- Jeg bliver mere positiv i min hverdag & lader ikke længere små irritationer påvirke mig. Som jeg kan     se at det gør på andre & gjorde på mig før. (STOR BONUS!!)
- Kroppen er levende & den skal passes på.
- Jeg ønsker at gøre min krop stærkeder & mere udholdende.

Jeg elsker idag min nye livsstil!! - Jeg har fået en helt anden opfattelse af at føle mig veltilpas. Hvor jeg før i tiden, godt kunne havde tendens til at være bange for hvad andre mennesker tænkte om mig & om de kunne lide mig for den jeg var. 
Idag kan jeg med oprejst pande, være stolt af hvad jeg har opnået med mit sind & mit liv. Jeg er ikke længere bange, for jeg ikke er god nok. For der vil altid være nogle som ikke synes om dig, sådan er det bare. Man kan ikke være alles ven, men hvis du er godt tilfreds med dig selv, så har du opnået en kæmpe del! - Det er selvfølgelig ingen garanti, at man ikke kan blive syg, selvom du gør alle de her ting for din krop. Men det kan hjælpe dig med at komme igennem en sygdom, på den bedst mulige måde, hvis du tager det med et løftet sind - kan her citere til det foredrag jeg var til med Charlotte Bircow

- Personligt kan jeg sige at jeg ALDRIG i mit liv, har haft det så godt & været så tæt på at opnå den fulde lykke, som jeg har det idag!! Jeg værdsætter mit liv & nyder at passe på det.
Der vil stadig komme udfordringer i mit liv & nogle af dem meget store. Men jeg vil forsøge at tackle dem med et positivt sind i baghovedet.

Jeg håber ikke jeg har kedet dig, smukke du hehe
Du må have en dejlig positiv dag :* Hug


Ingen kommentarer:

Send en kommentar