mandag den 14. oktober 2013

Trætte ben

Hej med dig min fine ven :*
Jeg har ikke haft den store lyst til at komme op & træne idag, selvom det er min yndlingsmuskeldag!! :O
- Men de dage kommer der jo, tror det hænger sammen med at det er blevet efterårsferie & man faktisk ikke rigtig gider lave noget som helt andet end at dovne hehe.

Men er lige kommet tilbage fra gymnastiksalen, så kom dog afsted & oj en fin træning det alligevel blev! - Når jeg først er deroppe, så er det intet problem for mig at svede! 

Jeg har holdt en længere pause fra at squatte med tunge vægte. Da min forstrækning i inderåret begyndte at komme igen (efte dengang jeg squattede, uden opvarmning - DUMME MIG!)
så har undladt denne øvelse i ca. 2 ugers tid. Men har så småt begyndt at ligge stille & roligt ud med den igen, inden for den sidste uge har jeg brugt vægtskiver under hælene, som støtte. Så der ikke kom så meget stræk i mine inderlår når jeg kom langt ned. Det hjalp mig rigtig meget & jeg fik  ikke den samme smerte, men kunne mærke at denne form for støtte ikke er holdbar på længere sigt, da du ved at putte vægte under hælene støtter meget med forforden, & det resulterer i at du har stort set alt vægten på tæerne & derfor overbelaster dine knæ.

Af samme grund, må dine knæ ikke gå ud over dine tåspidser når du squatter, da det kan give dig knæskade. - Så vidste godt at det ikke var noget jeg skulle gøre mig alt for van til, men altså det virkede fint i den kote tid jeg brugte teknikken. 
Idag prøvede jeg så at undlade vægtskiverne under hælene & squattede løs, dog ikke med max belastning. Da jeg stadig er lidt nervøs for at det ville springe op igen! 
Men det gik fint & jeg squattede med 35 kg eks stang  x 12 x 4 reps. Så skal lige så stille begynde at bygge mere belastning på :)

I de 2 uger jeg ikke rigtig fik squattet igennem er jeg til gengæld steget pænt i stående enkeltbens benpres. 50 kg x 12 x 3 reps . Er ikke helt klar over hvad øvelsen hedder. Men det er ligesom benpres i stående udgave med enkeltbens træning 


Her kan du se hvordan Squat skal udøves.
Denne position er naturligt for mennesket, især i barnestadiet. Men jo ældre vi bliver jo mere kommer vi væk fra denne position. Det eneste tidspunkt jeg kan komme i tanke om , at fuldvoksne mennesker kommer i denne stilling, er hvis de skal tømme blæren i naturen hehe :D haha
God dag smukke du :*



Ingen kommentarer:

Send en kommentar