mandag den 23. december 2013

Proteinflødeboller med jordbær

Her til aften har jeg lavet hjemmelavet protein flødeboller til Julegaver. Da min familie aldrig ønsker sig noget. Men fordi vi bliver så få i år, så synes jeg det er hyggeligt, når alle har noget at skulle pakke op :) På den måde er det heller ikke kun mig som kommer i centrum hehe!! <3 Her kan du læse & se hvordan du laver dem, beklager billedkvaliteten men mit kamera er ikke hvad det har været!
Sidste minut home made Julegaver
Jordbærfyldte flødeboller
_________________________________________________________________________________________________
Det skal du bruge:
- 75 g sukkerfri marcipan
- 100 g æggehvider
- 1/2 tsk vaniljepulver/ Proteinpulver 10 g
- 50 g supersød eller sukrin
- 10 g vand
-7 små friske jordbær
- 10 g kokosmel
- 70 g chokolade 85%

Sådan gør du:
Rul marcipanen ud og tryk 7 bunde ud, bag dem i ovnen ved 200 grader i 3-4 min.
Bland æggehviderne og vaniljepulver og pisk til hviderne er stive.
Smelt supersød i en gryde med vand. Forsigtig hældes vandet i hviderne mens der fortsat piskes.
Placer et jordbær på hver bund, fordel hviderne omkring og bag yderligere i 5 min ved 200 grader.
Smelt chokoladen i et vand bad og hæld den over de afkølede flødeboller, drys med kokos og stil på køl til chokoladen er stivnet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar